fredag 21 september 2007

Alla verkar ligga

Så fort någon kan riskera att förlora det allra minsta lilla på ett politiskt beslut (i alla fall om det är borgerliga politiker som fattar det) är det alltid någon som i tidningen säger: "Typiskt att de sparkar på de som redan ligger." (Det heter ju "dem" i detta fall men det verkar varken vanligt folk eller journalister känna till längre.)

Det är ju själva f-n vad folk verkar ligga i Sverige. De kanske behöver en kick i rumpan för att ställa sig upp. Mindre gnäll och mer arbete skulle gagna oss alla. Jag säger ingenting om man är svårt sjuk eller handikappad men det tycks vara många mer eller mindre fullt friska i Sverige som "ligger". Upp med er! Det är dags att göra nytta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det här med grupper som ligger verkar vara ett stort problem i Sverige. Du vet väl att bl a barnfamiljer, pensionärer, kvinnor i allmänhet, ensamstående kvinnor i synnerhet och hela yrkesgrupper (ofta undersköterskor) både ligger ner och sparkas på (av moderaterna). Det är väl egentligen bara vita medelålders män som klarar sig från regeringens "alla ska få det sämre-kampanj".

Jag röstar för ett stående Sverige!

Herr Kverulant sa...

Helt rätt! Jag röstar också för ett stående Sverige.

(Skönt förresten att jag är vit medelålders man så jag slipper att bli sparkad på.)