söndag 23 september 2007

Kvällstidningar

Vid en promenad idag såg jag löpsedeln på Expressen (eller var det Aftonbladet?). "Idol-Kishti slog sin otrogne man" – det var den största och viktigaste nyheten. Det visade sig (nej, jag köpte inte tidningen utan kollade på nätet) att det handlade om en örfil för ett 20-tal år sedan. Kishti berättade detta som en liten del av en en lång intervju i SvD. Det hade Expressen snott och gjort ett löp av. Kvällstidningarna överträffar ständigt sig själva när det gäller usel journalistik.

Jag bojkottar Expressen och Aftonbladet sedan flera år tillbaka. Hänger ni med på bojkotten?

2 kommentarer:

Anonym sa...

bojkott och bojott.. du läser uppenbarligen deras nätupplaga...!

Herr Kverulant sa...

Du har rätt, typ. Jag bojkottar dem bara när det kostar pengar. Är det gratis, som på nätet, läser jag dem enligt principen "know thy enemy".