fredag 17 oktober 2008

Europeiska donationsdagen

Den infaller i morgon den 18 oktober. Jag visste inte att det fanns en sådan dag men det gör det. Ämnet har jag tagit upp tidigare här på bloggen men det är värt att ta upp igen. Jag kan för mitt liv inte förstå varför det ska finnas ett register, där villiga organdonatorer kan anmäla sig. Varför gör man inte tvärtom?

Mitt förslag: Från och med den 1 januari 2010 (det brukar ju ta tid, sån't här) är alla donatorer. De som inte vill vara det får anmäla det till ett register. Vill man inte donera får man heller inga organ. Anmäler man i registret att man vill donera allt utom exempelvis hjärtat, är man berättigad att få alla organ utom just hjärtat. Visst låter det enkelt och bra?

DN

Dagens låttips
Detta är sannolikt den bästa låt som aldrig blev någon hit. Det är en stor skandal! (Visserligen är denna live-version sämre än studioversionen som bland annat finns på samlingsplattan "Palatine", men ändå.):
Partyline – Stockholm Monsters

Inga kommentarer: