onsdag 25 mars 2009

Hur hinner hon?

Drevet går mot Wanja Lundby-Wedin – och jag hänger på. Frågan är nog inte om utan när hon kommer att avgå. Sitter man i en styrelse – och dessutom får betalt för det – är det ens förbaskade skyldighet att sätta sig in i det styrelsen beslutar. I Lundby-Wedins fall handlar det om två möjligheter: Antingen ljuger hon eller är hon inkompetent. Vilket som är värst vet jag inte.

Det är fascinerande att se vilken arbetskapacitet hon måste ha. Hon sitter i drygt 20 styrelser och man kan undra hur hon hinner med. Får hon ledigt från LO när det är dags för styrelsemöten? Bra tjänar hon i alla fall på sina extraknäck...

SvD 1
SvD 2
SvD 3
DN 1
DN 2
DN 3
DN 4
Dalarnas Tidningar (som visar att missnöjet fanns redan 2004)

Dagens låttips
They don't make 'em like this anymore:
Rainy Season – Howard Devoto

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan någon tala om för mig vad facket fyller för funktion 2009?

Mer än möjligtvis att värna om alla lata anställda som inte får sparken av den enkla anledningen att de har jobbat 20 år i samma företag. (LAS)

Personligen har jag aldrig varit med i facket, och jag tänker aldrig gå med. Jag förhandlar och företräder helst mig själv!


/Mr T

Herr Kverulant sa...

Hej, Mr T!

Vi är överens (som så ofta)!

Vänligen / Herr K.

Anonym sa...

Vilket bullshit, utan facket hur skulle då "Sommaren med Vanja" kunna få lite extraknäck??

Men fegisen har ju hoppat av ett antal antal styrelseuppdrag, som sann populist. Trist bara att hon valde och hoppa av de som jag sämst ersättning...

/CT

Herr Kverulant sa...

Hej. CT!

Inte f-n hoppar man av nå't som lönar sig. I alla fall inte om man (jävlar, där blev jag genusnormativ igen) är kapitalist...

Vänligen / Herr K.

Anonym sa...

Jag fattar faktiskt inte att så många fortfarande är med i facket. Om jag hade varit med hade jag gått ur!

BS