onsdag 14 november 2007

Kan man inte få slippa Annika Lantz?

Jag lyssnar gärna på P1. Det är ofta intressant, utvecklande och givande (om än oftast politiskt korrekt i överkant). Dock undrar jag vad Annika Lantz gör i P1. Igår lyssnade jag några minuter på Lantz i P1. Det skulle jag inte ha gjort. Hon började programmet med en dikt (nåja, det rimmade i alla fall) om fotbollsgalan. Ett par av raderna löd:

"Jag avskyr alla pengar som rullar. Jag avskyr rykten om coacher som knullar.
Jag avskyr att det finaste priset på scenen bara kan ges till nån med kuk mellan benen."

Någon måtta får det väl ända vara i program som sänds på barnvänlig tid. Hade Annika Lantz varit man så hade hon sannolikt fått sparken. Det är en konst att vara rolig utan att vara plump. Annika Lantz lyckas med att vara plump utan att vara rolig (även om hon själv verkar tycka att hon är jättekul).

För övrigt undrar jag varför hon så uppenbart (se andra diktraden) anser att guldbollen (till bäste manlige fotbollsspelare) är finare än diamantbollen (till bästa kvinnliga). Hon har väl inte fördomar?

Inga kommentarer: