fredag 14 november 2008

Onyanserad Sahlin

I kvart i fem-ekot den 11/11 (finns att lyssna på på SR:s förnämliga hemsida) talas det om att många slår i taket för a-kassan, det vill säga tjänar för mycket för att får 80 procent i ersättning. Mona Sahlin kommenterar det, bland annat med orden "Det är sataniskt, elakt och väldigt konservativt". Jag bävar för att vi en dag ska få en statsminister som så totalt saknar nyanser i sitt språk. Hade hon talat om den stackars 13-åriga flicka i Somalia, som anmälde en våldtäkt och som ett resultat av det stenades till döds, då hade "sataniskt, elakt och väldigt konservativt" passat bra. När hon nu talar om nivåerna i a-kassan, blir det bara fånigt.

Jag har skrivit tidigare att Mona Sahlin kommer att bli borgerlighetens bästa vallokomotiv. Det vidhåller jag. Förutsättningen är att hon sitter kvar som s-ledare om två år. Helt övertygad om det är jag inte.

Svd

Nu ser jag fram emot en fredags-draja och Idol på tv. Min favorit är Johan Palm. Han är cool, har bra musiksmak och rör sig som mina idoler gjorde i början på 1980-talet.

Dagens låttips
Go Scotland!:
Take me out – Franz Ferdinand

Dagens bonuslåt
Ja, vad tusan, det är ju fredag och då kan man väl kosta på sig en bonuslåt (och den heter i original "Rucker" – inte "Rocker"):
Johnny the Rucker – Johan Palm

2 kommentarer:

feminix sa...

Kasta om bokstäverna på hennes namn då får du Islamhonan och Himla osann.
Jag gillar din blogg.

Herr Kverulant sa...

Tack!

Vänligen / Herr K.