tisdag 25 november 2008

Positiv som fan!

I rubriken citerar jag Magnus Ugglas "Vittring". Jag satt här och var lite normalt vardagsarg när jag kom på att jag trots allt är en förbaskat positiv människa. Jag säger hellre ja än nej. I alla fall har det varit så i de tre folkomröstningar som jag har deltagit i. Jag röstade ja till kärnkraft, ja till EU-medlemskap och ja till euron. Tänk om alla hade varit så positiva som jag, då hade Barsebäck tuffat på och vi hade kunnat minska mängden smutsig kol-el (låter som en släkting till Kal-El – Stålmannen, ni vet – och hans farsa Jor-El) och vi hade sluppit att se vår svenska krona dala i värde som ett höstlöv en blåsig oktoberdag.

Mitt förslag till ett nytt sätt att tänka för våra politiker: "Istället för folkomröstningar frågar vi Herr Kverulant. Han verkar positiv. Dessutom blir det mycket billigare."

Dagens låttips
Vi tar oss tillbaka till tiden före kärnkraftsomröstningen:
Are Friends Electric? – Gary Numan

Inga kommentarer: