lördag 20 september 2008

Vad är det för fel på vänsterfolk?

Många av de vänstermänniskor jag känner är trevliga och välartade. Deras åsikter delar jag inte men, som sagt, det är inget fel på dem som personer. När det blir stora samlingar av dessa vänstermänniskor, då händer något. Förmodligen är det revolutionsromantiken som tar över och det blir plötsligt omöjligt att inte kasta sten mot polisen, krossa skyltfönster etc.

Jag tycker det är bedrövligt att vänsterfolk alltid talar om fredliga demonstrationer och så slutar det allt som oftast som i Malmö igår. Hoppas de skäms! (Ja, ja, jag det att det kommer att förklaras med att "det bara är en liten klick" som förstör. Fan tro't.)

Skönt att jag inte bor i Malmö. Dels slipper jag se eländet och dels slipper jag att betala för det. S-ledningen la väl ut 2,5 miljoner kr på ESF-arrangemanget om jag inte minns fel. Jag tror att många kommunmedborgare tycker att deras pengar skulle kunna komma till mycket bättre användning.

DN
SvD
Aftonbladet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vänstern är alltid, har alltid och kommer alltid att vara mer våldsbenägen, mer antidemokratisk, mer totalitär, mer arrogant och mer fascistisk (just det - fascistiskt) än högern någonsin kommer i närheten av. Sluta dalta med detta drägg och klipp till dom i skallen med batongen om dom inte sköter sig! Vidriga självupptagna typer är vad dom är.

Anonym sa...

Om nu de kommunistiska "massorna" nu motsatte sig våldsverkarna och vandalerna, hur kommer det sig att de inte stoppar "våldsverkarna"? Kan det vara för att de själva sympatiserar med dem och är mänskliga sköldar för dem?

Herr Kverulant sa...

Hej, anonym!

Jag tycker också att det är märkligt att "den stora majoritet som sköter sig" inte gör något handgripligen åt "den lilla klick som missköter sig". Kanske samtycker de trots allt till sten- och glaskastande?

Herr K.