fredag 9 januari 2009

Föga förvånande

Det kändes som om Lennart Eriksson (se mitt förra inlägg) utan problem skulle ha fått behålla jobbet på Migrationsverket om han hade varit lika pro-palestinsk som han nu är pro-israelisk. Att döma av Per Gudmundssons ledarkommentar i SvD, stämmer säkert det antagandet. Se näst sista stycket i hans text.

Dagens låttips
Till och med låtskrivaren Trent Reznor och hans Nine Inch Nails tycker tydligen att Hurt är mer Johnny Cashs låt än deras egen.
Hurt – Johnny Cash

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Jag hittade in på din blogg någon gång tidigare idag, minns ej hur, men jag gillar att kika runt på andras bloggar. Jag måste säga att jag tycker att din blogg är mycket intressant, även om du har en hel del åsikter som skiljer sig från mina. Allra mest så har du nog dock åsikter om saker som jag ej vet någonting om. Jag är nog alldeles för omedveten om omvärlden just nu, när jag tänker efter. Jag måste i alla fall säga att det som du skriver om TV-licensen är klockrent! Jag tjatar om det hela tiden och har själv planerat att ta upp det på min blogg, men det har inte blivit av än. På den punkten så tycker vi i alla fall precis lika. Sedan så måste jag säga att du verkar ha en grymt bra musiksmak. I princip alla dina låttips har varit låtar som jag verkligen gillar!

Herr Kverulant sa...

Hej, Erica!

Tack för din trevliga kommentar. Är man överens om musiksmaken är mycket vunnet.

Jag ska kolla in din blogg!

Vänligen / Herr K.

Anonym sa...

Jaha, trevligt att du också läste ekonomi i Linköping. Jag tycker att ekonomi är mycket intressant. Jag har ju bara hunnit läsa en termin än, men bara den terminen har gått alldeles för snabbt. Det står väl inte på förrän jag också får säga att jag saknar studentlivet. Tiden går alltid för snabbt, enligt mig! Jag måste säga att jag tycker att Linköping är en mycket fin och trevlig stad. Jag hade aldrig varit här (jag hade nog aldrig ens varit i Östergötland) innan jag flyttade hit i höstas och jag känner mig fortfarande inte helt hemma, men jag trivs jättebra. Jaha, då har du också coola brillor! Coola bilder och bra musiksmak! Ha det bra, herr K!

PS. Jag är otroligt dålig på att skriva korta kommentarer till folk och jag hoppas att du ej stör dig på det! He he...