tisdag 27 januari 2009

Typiskt att jag inte är diskriminerad!

Nästan alla i Sverige ska enligt en ny bok av Håkan Eriksson och Jacob Rennerfelt – "Folkhemmets balkanisering - diskrimineringskulturens baksida" – behöva särskilt skydd mot diskriminering. Bara tio procent av befolkningen behöver inte detta skydd. Det rör sig om svenska, medelålders, heterosexuella, protestantiska män med jobb och traditionell familj. Skit också, det innebär ju att jag inte kan bli diskriminerad. Det är ju ta mig sjutton diskriminerande! Jag tror att jag ska anmäla denna diskriminering till DO. (Det finns trots allt hopp för mig. Jag är visserligen döpt, konfirmerad och gift i den protestantiska kyrkan men har lämnat den sedan ett antal år tillbaka. Kan jag möjligen behöva särskilt skydd som ateist?)

Expressen

Dagens låttips
Världens bästa Bowie med en av sina bästa låtar:
Teenage Wildlife – David Bowie

Inga kommentarer: